Maková torta s lemon curd



Tak táto tortička je proste úžasná. Málokedy som spokojná s tým, čo spravím #nikdyspokojná, ale tooto je proste dokonalosť.  Veľký kopeec maku, ríbezle, lemoncurd.... no proste boží. No koniec ospevovania. Týmto receptom som sa inšpirovala v Dobrom jedle. Trošku som si ho upravila, pretože origoš bol s bielou čokoládou. A pre mňa biela čokoláda nie je čokoláda fujky. Proste nie, nie, nie a ešte raz nie.


RECEPT:
Na trojposchodovú tortu s priemerom 24 cm:

Korpus:
  • 300 g mletý mak
  • 6 vajec
  • 100 g maslo (min 82%)
  • 120 g trstinový cukor
  • 200 g biely jogurt (ideálne gazdovský (selský))
  • citrónová kôra - od očka :D
  • 1 prášok do pečiva
Plnka:
  • 250 g mascarpone
  • 100 g tvaroh (môže byť aj nízkotučný, pretože toho tuku je tam aj tak viacc než dosť)
  • 160 g smotany na šľahanie 33%
  • 60 g med
Ovocie:
  • cca 200 g bobuľového ovocia (ja som mala ríbezle a moruše)
Lemon curd:
  •  150 ml šťava z citróna
  • 50 g med
  • 10 g trstinový cukor
  • 2 žĺtka
Na vrch:
  • 100 g mascarpone
  • 100 g tvaroh
  • 100 g smotana na šľahanie 33%
  • 30 g mletý mak
No a postup. Časovo si to každý asi vie rozdeliť sám. Ja som to robila tak, že som si najprv pripravila korpus, medzi tým ako mi korpus chladol som si dala variť ovocie a pripravila lemon curd, pretože ten potrebuje tiež trošku vychladnúť. Potom som si pripravila plnku a "plnku" na vrch, a dala som to ešte na chvíľu do chladničky stuhnúť. lepšie sa s tým pracuje. No ale tu je na každú časť tortičky podrobný návod:
Korpus:
  1. Ako prvé som si vymiešala so štipkou soli bielka do tuhej peny. Viete tak aby vám nepadli na hlavu. Aby sa vám podarilo bielka vyšľahať, musí byť všetko suché a čisté. Misa aj mixér. No a samozrejme nejaké zvyšky žĺtkov sú neprípustné.
  2. Potom som v mixéri zmiešala žĺtka s cukrom do peny. tak, aby tam zostávala po mixéri "striedka" či jak sa to odborne volá.
  3. K žĺtkovej zmesi som pridala jogurt a krátko premiešala.
  4. V inej mise som si zmiešala mak spolu s práškom do pečiva a citrónovou kôrou.
  5. K žĺtkovej zmesi som postupne pridávala múku a mixérom miešala na nižších otáčkach.
  6. No a teraz to najdôležitejšie. K tejto zmesi som už len O P A T R N E primiešala sneh z bielkov. Pekne jemne a zľahka, aby cesto nebolo hutné ale pekné fluffy nadýchané.
  7. N a teraz som už len dala cesto do formy. Moja forma je dosť nízka a preto som okolo nej dala ešte papier na pečenie. Korpus sa dá piecť aj v troch formách. Ale kto má doma tri formy -_-. Piekla som pri 160 stupňoch cca 50 minút. Treba si to odsledovať, každá rúra pečie inak. Takže pichnúť špajdlu a ak je suchá, cesto je hotové. 
  8. Po upečení som ho nechala trošku vychladnúť a vybrala z formy a otočila vrchom nadol, aby bolo pekné rovné a nie spadnuté dnu alebo vyduté von.
Ovocie: 
  1. Príprava ľahká. Ja som mala mrazené ovocie, takže som to iba šupla do hrnca, dala trošku vody a nechala to pekne roztopiť a zohriať. No a potom vychladnúť.
Lemon curd:
  1.  Odšťavila som si citróny, asi dva. Šťavu som dala do hrnca a pridala som med a cukor. 
  2. Zahrievala som až kým sa cukor nerozpustil, ale na veľmi slabom plameni.
  3. Potom som pri malom ohni O P A T R N E a za S T Á L E H O miešania pridala žĺtka. Musí sa to stále miešať, aby sa nám tam z toho nespravila praženica :D Ak si niekto neverí dá sa to robiť aj nad parou (pod hrniec sa dá hrniec s vodou), ale ide to aj takto. Saškaprofesional:D
  4. No a miešala som až kým to nezhustlo. Potom som to nechala vychladnúť.
Plnka:
  1. Všetky ingrediencie som nahádzala do mixéru a šľahala. Vznikol z toho krásny hladký hustý krém. Dala som ho ešte na chvíľu do chladničky. 
Na vrch:
  1. To isté čo plnka. Všetko hodiť do mixéra a šľahať. 
Skladanie torty:
  1. Korpus som si prerezala na tri časti. Plnku som si dala do cukrárenského vrecka so špičkou. 
  2. Spodný korpus som pokvapkala šťavou z uvareného ovocia a naniesla som plnku. Do stredu som dala ovocie tak, aby nevyšlo z torty von.
  3. Na to som dala znovu korpus, šťavu, plnku ovocie a korpus. 
  4. Vrchný korpus som už len potrela "plnkou" na vrch. Pekne som to zahladila, aj na bokoch. Trochu som si nechala na vrch na dozdobenie kvetinkami.
  5. Potom som na vrch naliala lemon curd tak, aby to pekne stekalo . 
  6. No a už som len použila fantáziu a zdobila som. 
  7. Torta nalepšie chutí na druhý deň, keď trošku postojí a chute sa prepoja. 



Výživové hodnoty:
No, tie som radšej nepočítala. Nie je tam síce rafinovaný cukor, ale stále je to dezert. Tak jeden kúsok a potom sa prejsť. :) 





Komentáre

Zverejnenie komentára