Mrkové kefírové kocky s bielym krémom

Keď poviem mrkvový koláč, tak mám taký pocit, že sa na mňa už čoraz menej ľudí díva jak na debila  omyl.  Mrkva, cuketa, cvikla, fazuľa, cícer... z toho všetkého sa dá spraviť mňamkózny koláčik. Mne teraz za obeť padla mrkva, ale určite prídu na rad aj ostatné sjupr zeleninky. Je to rýchly koláč, ktorý som nazdobila zdobičkou takže vyzerá celkom k svetu. Asi. No ale ak je niekto lenivý  niekto nemá čas, tak pohoda stačí krém iba natrieť na vrch, posypať napr. kokosom a je to. :) Jo a ešte... pri pečení by mali mať všetky ingrediencie cca rovnakú izbovú teplotu. Takže je ideálne vybrať si vajcia, kefír a maslo na chvíľu dopredu a nechať chvíľu postáť na kredenci. Ale neplatí to pre plnku, tam potrebujeme všetko studené z chladničky! (okrem medu)


RECEPT:
Na cca 25 kociek o veľkosti 5x5 (plech taký stredný, 25x25 cm):

Cesto na koláčik:
  • 300 g celozrnnej špaldovej múky (ideálne hladkej, ale ak nie nič sa nestane)
  • 300 g nastrúhanej mrkvy
  •  3 vajcia
  • 120 g trstinový cukor
  • 60 g maslo min. 82% (žiadna Hera!)
  • 300 ml kefír
  • 1 prášok do pečiva
  • škorica, aníz, muškátový oriešok - po troške z každého
Biely krém:
  •  200 g jemný tvaroh
  • 150 g mascarpone
  • 50 g smotana na šľahanie 33%
  • 30 g med
  • 1/2 Čl škorice
POSTUP:

Oddelila som si žĺtka od bielkov, z bielkov som klasicky so štipkou soli vyšľahala tuhý biely sneh a žĺtka som vyšľahala spolu s cukrom. K žĺtkovej zmesi som pridala kefír a rozpustené maslo (nemôže byť ale horúce, nechceme praženicu :D). V inej mise som si zmiešala múku, prášok do pečiva, škoricu, muškátový oriešok a aníz. K žĺtkam som pridala postupne nastrúhanú mrkvu a múku a premiešala (mixérom). No a potom som už len O P A T R N E jemne a zľahka primiešala sneh z bielkov, aby mi vzniklo nadýchané cestíčko. To som už len vyliala na plech kde bol papier na pečenie a piekla som v rúre pri 180 stupňoch cca 40 minút. Treba si ale odsledovať, každá rúra je iná ;) Potom som dala koláčik vychladnúť a zatiaľ som si spravila krém.

Takže, zasa žiadna veda. Všetko potrebné na krém som nahádzala do mixéru a vyšľahala hustý krém. Ten som dala ešte trošku schladiť do chladničky a potom som s ním zdobila cukrárskou špičkou koláčik nakrájaný na kocky. Navrch som dala ešte jahôdku a sem-tam aj oriešok.


Približné výživové hodnoty na 1 kocku:

137 kcal
16 g Sacharidy
9 g Tuk
4 g Bielkoviny




Komentáre