Strapaté kávové kúkisky

Tieto kúkisky dostali svoj názov strapaté pretože keď ich môj ocino chutnal tak povedal: Mal som to strapaté. :D Prišlo mi to vtipné a celkom aj trefné, tak som ich pomenovala strapaté kúkisky. Inak majú úplne dokonalú chuť kávy #somfetovala a po dopečení rozvoňali celý dom. A ešte jedna úsmevná príhoda. Chcela som to robiť úplne bez masla ale počas toho som nato zabudla hešteg raz si zabudneš aj hlavu no tak preto je tam 7 g masla. Nie nie je to chyba. Naozaj je to tak. Ale pokojne sa kúkisky zaobídu aj bez neho. Zvládnu to. #statočnékávovékúkisky 



RECEPT:
na 24 menších kúkisiek:
  • 90 g špaldová hladká múka
  • 100 g ovsené vločky
  • 1 vajce
  • 100 g biely jogurt
  • 50 g trstinový cukor
  • 15 g med
  • 7 g maslo
  • 2 ČL káva + 6ČL voda
  • 1 ČL PDP
  • cca 3 PL vody
Postup:
  1. Ako prvé som si uvarila instantnú kávu z 2 čajových lyžičiek spolu s asi 6 čl vody.
  2. K vajíčku (celé aj bielko aj žĺtko) som zašľahala slávnych 7 g masla, pridala som trstinový cukor a med a stále šľahala. 
  3. Počas šľahania som pridala jogurt, uvarenú a VYCHLADNUTÚ kávu a vodu od oka tak, aby nebolo cesto príliš husté ani príliš riedke (cca 3PL).
  4. V mise som si zmiešala múku, ovsené vločky a prášok do pečiva a postupne som suchú zmes zamiešala do mokrej zmesi.
  5. Na plech na pečenie vystlaný papierom na pečenie som robila malé bobky kôpky a šupla som ich do trúby vyhriatej na 180 °C kde sa piekli cca 15 minút.
Približné výživové hodnoty na 1 kúkisku:

46 kcal
8 g Sacharidy
1,4 g Bielkoviny
1 g Tuk


 

Komentáre