Mrkvové minitortičky

Každá gazdinka má svoj obľúbený recept. Ja vždy keď niečo pečiem, recept si obmením, skúšam, pridám niečo iné... Vždy sa snažím spraviť tortičku najlepšie ako viem podľa svojho vedomia a svedomia. #zdravšíživot Ale tento recept už meniť nebudem. Pretože mne vyhovuje. Ja som s ním asi najviac spokojná čo som kedy bola. (Ja viem, samochvála smrdí.... ale čo spravíš :D) Jednoducho sa mi páči, ako koláčik vonia, páči sa mi, akú má štruktúru, páči sa mi, ako chutí. #popisnapána
Minitortičky som robila preto, aby som zabila čas. #neasi Chcela som sa s tým trošku pohrať, chcela som si vyskúšať nazdobiť to pekne, nech to nejako vyzerá aj na tanieri. Ja viem, mohla som to všetko spojiť a nakrájať na kocky, bolo by to jednoduchšie. Ale toto, je to proste niečo iné. Niečo, čo má svoje kúzlo. Aspoň pre mňa. #minicutedortík Ak náhodou máte niekto toľko času ako ja #a.k.a.skúškydone, tak smelo do toho. Ručím, že chuť bude úžasná. Ak nie #sorryako

  
RECEPT
Na cca 15 minitortičiek:

Cesto:
  • 230 g nastrúhaná mrkva
  • 300 g špaldová celozrnná múka
  • 165 g trstinový cukor
  • 100 g maslo (min 82%)
  • 3 vajcia
  • 100 ml kefír
  • 1/2 prášku do pečiva
  • 2 ČL citrónovej šťavy
  • 1 ČL škorica
  • 1 ČL zázvor
Krém 1:
  • 250 g tvaroh 8%
  • 150 g kyslá smotana 16%
  • 30 g med
  • džem
Krém 2:
  • 120 g lučina
  • 100 g tvaroh polotučný
  • 30 g med
POSTUP

Cesto:
  1. Bielka som si oddelila od žĺtkov a bielka vyšľahala so štipkou soli do peny.
  2. Pripravila som si "zhorené maslo". V hrnci som si rozpustila masol kým nezhnedlo a potom som ho preliala do misky, aby nebolo ďalej v teple a nechala ho vychladnúť.
  3. Žĺtka som si vyšľahala s cukrom a postupne pridala vychladnuté "zhorené" maslo, kefír a citrónovú šťavu.
  4. Do misy som pridala múku, prášok do pečiva, škoricu, zázvor a všetko premiešala.
  5. Pridala som najemno nastrúhanú mrkvu a opäť všetko premiešala.
  6. Opatrne som primiešala sneh z bielkov tak, aby mi vzniklo nadýchané cesto.
  7. Cesto som presunula na veľký plech vystlaný papierom na pečenie a piekla v rúre vyhriatej na 180 °C cca 25-30 minút.
  8. Cesto som nechala vychladnúť a potom som pohárom vykrajovala koliečka.
Krém 1:
  1. Všetko som zmiešala dokopy. 🙈
Krém 2:
  1. Všetko som zmiešala dokopy. 🙈
Skladanie minitortičiek:
  1. Na vykrojené koliečka som dala džem, krém 1 a priklopila ďalším koliečkom. Na vrch som dala ešte trošku krému.
  2. Dala som na chvíľu zachladiť a potom som dozdobovala krémom 2. Ten druhý krém by mal byť trošku tuhší a malo by sa s ním lepšie pracovať. :) Dodobila som čučoriedkami a nadrobenými zvyškami cesta, čo mi zostali po vykrajovaní.
  3. Tortičky som dala na noc do chladničky a podávala. :)




Komentáre