Kokosovo-malinová roláda /bez cukru a múky/

Túto roládku sme mali hotovú celkom rýchlo. Nápad sa zrodil v mojej hlave, ale tento krát som mala pomocníka, takže to len tak odsýpalo. (Ďakujem 💗) Chcela som spraviť niečo odľahčenejšie od múky a niečo čo nie je nechutne presladené. Takže korpus som osladila datlami, plnku medom a bolo. To je všetko sladidlo ktoré som použila. #osloboďsaodcukru. Pri tejto roláde som si spomenula na takú tú klasickú kokosovú od našich starých mám :) Jasné, chutí trošku inak, hlavne keď som to trošku prehnala s kypriacim práškom. Ušla mi ruka no. Ale, vám ruka neujde a bude tip top. Sľubujem! :)
No a kto je predsa len na viac sladšie, tak si pridá viac medu. #mlsoun



RECEPT:
na cca 12 kúskov plech asi 30x25:

 Cesto:
  • 4 vajcia
  • 60 g datlová pasta (alebo si dáte namočiť na chvílu datle, zlejete a rozmixujete)
  • 25 g holandské kakao
  • 20 ml mlieko
  • 15 ml kokosový olej
  • 50 ml vlažná voda
  • 1/2 ČL prášku do pečiva
Plnka:
  • 100 g maliny (ja som mala mrazené)
  • 100 g tvaroh nízkotučný)
  • 50 g strúhaný kokos
  • 30 g med
  • 50 ml smotana na šľahanie 33%
Na ozdobu:
  • 50 g tvaroh nízotučný
  • 25 ml smotana na šľahanie 33%

Cesto:  
  1. Klasicky som si oddelila žĺtka od bielkov a bielka vyšľahala so štipkou soli do bielej peny. Viete, tak aby vám to nekydlo nepadlo na hlavu.
  2. Neklasicky som použila taký ten sekací mixér. Tam som dala všetky ostatné ingrediencie na cesto. Takže datlovú pastu, žĺtka, kakao, mlieko, kokosový olej, vodu a prášok do pečiva. 
  3. Všetko som to posekáčikovala aby mi vzniklo tekuté cesto. 
  4. Cesto som preliala do inej nádoby a JEMNE OPATRNE som k nemu primiešala bielkový sneh, aby mi vzniklo nadýchané cesto. 
  5. To som dala na plech vystlaný papierom na pečenie a piekla cca 15-20 minút pri 180°C.
  6. Po upečení som nechala cesto vychladnúť tak, aby som sa ho mohla dotknúť a zrolovala ho spolu s papierom na pečenie. Takto som nechala cesto vychladnúť a zatiaľ som si pripravila plnku.
Plnka:
  1. Mrazené maliny som si zohriala v hrnci. Alebo keby som na to myslela skôr tak ich stačí len rozmraziť. #poučtesazmojichchýb
  2. Do misy som dala všetky ingrediencie potrebné na plnku a šľahala tento krát šľahačom. 
  3. Vznikol mi hustý krém, ktorý je pripravený na plnenie.
Rolovanie:
  1. Cesto som pomaly opatrne odrolovala, dala som naň maliny, rovnomerne rozotrela kokosovú plnku a znova zatočila. 
Na vrch:
  1. Vyšľahala som tvaroh spolu so smotanou na šľahanie (ak chcete pridajte aj med, ja som nechcela :D) a pomocou cukrárskeho vrecka som hmotu naniesla na vrch a dozdobila malinami.


Približné výživové hodnoty na 1 slimáčika:
125 kcal
9 g Sacharidy
4,7 g Bielkoviny
8 g Tuky


 

Komentáre