Mini tvaroháčiky / mini cheesecakes/

Keď som rozmýšľala čo znova upečiem, napadol mi cheesecake. Do origoš čízkejku ide mascarpone. Tomu som sa v tomto recepte vyhla. Tučiky preč. Ešteže je tam smotana vole.  No a ako som tak sledovala rôzne blogy a videá, padli mi do oka maličké čízkejky. A že sú tie sviatky, tak je aj čas bavkať sa s minikoláčikmi. Takže som šla do toho. Výsledok je podľa mojich predstáv, takže som celkom spoko. #narcis. Po mojom sú to Mini tvaroháčiky. Pri recepte na korpus som sa inšpirovala Lulus. No a inak je príchuť svieža citrónovo-vanilková. Jednoducho sú super, vyskúšajte ich :D #narcispodruhé

  
RECEPT:
na cca 15 minikoláčikov:

Kopus:
  • 80 g  špaldová múka hladká
  • 35 g strúhaný kokos
  • 1 žĺtok
  • 45 g med
  • 50 g maslo 82%
  • škorica
  • štipka soli
Čízkejková vrstva:
  • 250 g tvaroh odtučnený
  • 130 g biely jogurt
  • 160 g kyslá smotana (ja som mala 16%)
  • 85 g med
  • 2 vajcia 
  • 1 bielok
  • kôra z citrónu
  • 1 ČL vanilky 
Čokoládová ganache:
  • 80 g horká čokoláda
  • 40 ml smotana na šľahanie 33%
  • niečo na ozdôbku
Korpus:
  1. Použila som taký ten sekací mixér. Do neho som dala všetky ingrediencie (maslo by malo byť tuhé)  chvíľu som to pomixovala, ale len kým sa všetky ingrediencie spojili.
  2. Cesto som vytvarovala do guľky a dala do mikroténového sáčku na cca 30 minút do chladničky. Zatiaľ som si pripravila vrstvu na tvaroháčik.
  3. Potom som si do plechu na muffiny dala košíčky, do ktorých som rukami tvarovala "placičky" zo schladeného cesta.
  4. Cesto na košíčky som dala piecť do rúry predhriatej na 180 °C cca 10 minút.
Tvaroháčik vrstva:
  1. Bielka som oddelila od žĺtkov a z bielkov (dokopy 3) som spolu so štipkou soli vyšľahala tuhý biely sneh.
  2. Do druhej misy som si dala tvaroh, kyslú smotanu, jogurt, med, citrónovú kôru, vanilku a šľahala som, kým sa mi všetko spojilo. 
  3. Následne som po jednom zašľahala dve žĺtka.
  4. Nakoniec som už len zľahka jemne primiešala sneh z bielkov.
  5. Hmotu som naniesla lyžicou na predpečené cesto v muffinových košíčkoch.
  6. Pod plech s mini tvaroháčikmi som dala ešte jeden plech do ktorého som dala vodu. Je to nejaká spešl metóda, ktorá sa pri čízkejkoch používa. Piekla som na 160 °C cca 30 minút. 
  7. Mini tvaroháčiky som dala schladiť do chladničky a na druhý deň (alebo minimálne o tri hodiny) som ich dozdobila čokoládovou ganache a kokosovými lupienkami. 
Čokoládová ganache:
  1. Smotanu na šľahanie som zohriala skoro pri bod varu a vhodila som do nej na kúsky nalámanú čokoládu.
  2. Miešala som až kým sa čokoláda nerozpustila a hneď som zdobila. 
Približné výživové hodnoty na 1 Mini tvaroháčik:
173 kcal
16 g Sacharidy ( 10 g cukry)
5 g Bielkoviny
10 g Tuky





Komentáre