Tartaletky so straciatella krémom

Tieto tartaletky boli pre mňa ďalšou #challenge. Chcela som, aby sa mi podarilo krásne krehké cesto (fakt krehké bolo a rozpadávalo sa skoro hneď ako som ho chytila do ruky :D #totakmábyť.  No a ďalej so si vymyslela straciatella krém. Niekde som zahliadla, že to robili tak, že do krému primiešavali rozpustenú čokoládu. Tak som zapojila svoje chemicko-fyzkálne znalosti #somchemik a prišla nato, že treba zmiešať studený krém a studenú rozpustenú čokoládu. Vyšlo to a a ja som skákala až po strop (skoro). No a tak som tam ten krém už len šupla, pod to som rozmačkala banán a tartaletky boli ready to eat. :) 



RECEPT:
na cca 20 tartaletiek:
Cesto:
  • 200 g špaldová hladká múka
  • 100 g maslo
Plnka:
  • 1 väčší banán
  • 125 g tvaroh nízkotučný
  • 100 g cream cheese
  • 40g med
  • 100 g smotana na šľahanie (33%)
  • 50 g horká čokoláda (min 50%)
Postup:
  1. S prípravou som začala deň dopredu a pripravila si cesto. Špaldovú múku (ideálne preosiatu) som zmiešala s maslom izbovej teploty. Spravila som to v mixéri tak, aby mi tam zostali trošku hrčky masla. Cesto som spracovala dokopy a dala do mikroténového sáčku do chladničky odležať cez noc. (Stačili by aj 3 hodiny).
  2. Cesto som vybrala, nechala ho na kuchynskej linke aby sa oteplilo a dalo sa rozvalkať. 
  3. Cesto som vaľkala medzi papiermi na pečenie na cca 1 cm hrubý plát, vykrojila koliečko a to som dala do formy na muffiny tak, aby bol od spodu cca 1 cm okraj.
  4. Takto pripravené muffinové košíčky som dala piecť do rúry predhriatej na 180°C a piekla som cca 15 minút.
  5. Na plnku som si vyšľahala dokopy tvaroh, med, cream cheese a 50 ml smotany na šľahanie. Krém som dala do chladničky a pripravila si ganache.
  6. Na ganache som 50 ml smotany na šľahanie zohriala skoro k varu, potom pridala nalámané kúsky čokolády a miešala do rozpustenia. Nechala som vychladnúť na kuchynskej linke a potom som to dala chladiť ešte do chladničky. 
  7. Keď som mala obidve časti plnky studené - krém aj ganache, do krému som pomaly zašľahávala šlahačom ganache a vytvoril sa mi straciatella efekt.
  8. Do košíčkov som dala rozmačkaný banán a navrch cukrárskou špičkou naniesla krém. 
  9. Tartaletky som dala zatuhnúť do chladničky a podávala.
Približné výživové hodnoty na 1 krásku:

133 kcal
12 g Sacharidov
8,4 g Tuky
2,7 g Bielkoviny



Komentáre