Vegan kocky s lesným ovocím a chrumkavou posýpkou

Tieto chrumkavé kocky vznikli vlastne úplne neplánovane. No a to, že v nich nie sú vajíčka ani mliečne produkty, je vlastne výhodou.... Keď vidím tie ceny! Vajíčko v ceste vôbec nechýba a ušetrí to pár korún ;) Tieto kocky sú veľmi svieže vďaka citrónu, ktorý je v každej jednej súčasti, ale aj vďaka lesnému ovociu. No a na prípravu tiež nie je vôbec náročný. A myslím, že každá návšteva takýto koláčik ocení! :)
 

RECEPT:
(cca 20 kociek o veľkosti 4x4)
CESTO
  • 170 g ovsené vločky
  • 170 g špaldová múka
  • 20 g špaldové vločkyy (možno nahradiť ovsenými)
  • 100 g datle - rozmixovať na pastu s troškou vody
  • 30 ml kokosový olej
  • 300 ml rastlinné mlieko (ja som mala ryžové)
  • 1 citrón (šťava a aj celé vnútro)
  • 10 g prášku do pečiva
CHIA+LESNÉ PLODY VRSTVA
  • 300 g mrazené lesné plody
  • 50 g trstinový cukor
  • 2 PL chia semiačka
  • 1 PL citrón
CHRUMKY CHRUMKY
sem som dala mix všetkého, čo som mala.... dá sa to prispôsobiť tomu, čo máte doma, ale vždy by to mali byť nejaké mňamky chrumky oriešky alebo tak :) 
  • 20 g špaldové vločky (môžu byť ešte aj žitné, poprípade ovsené)
  • 20 g tekvicové semiačka
  • 20 g slnečnicové semiačka
  • 20 g arašidy
  • 20 g lieskovce
  • 20 g kokos
  • 20 g trstinový cukor
  • 1 PL šťava z citrónu
POSTUP:
  1. Pripravila som si korpus. Všetky suché ingrediencie som zmiešala dokopy, v druhej miske som zmiešala dokopy všetky mokré ingrediencie a potom som primiešala mokré ingrediencie k suchým. How easy ;) 
  2. Cesto by malo byť také trošku hustejšie. Preniesla som ho na plech vystlaný papierom na pečenie a dala bokom
  3. Pripravila som si chia vrstvu. Na panvičku som si dala mrazené ovocie a pridala citrónovú šťavu a trstinový cukor.
  4. Lesné ovocie na panvičke som nechala trošku rozmraziť aby pustilo štavu a potom som pridala 2 PL chia semiačok. Nechala som 10 minút mierne prebublávať.
  5. Pripravila som si chrumkavú vrstvu - všetko som hodila do mixéra a vymixovala :)
  6. Na pripravený korpus som vyliala vrstvu z lesného ovocia a navrch dala chrmkavú posýpku.
  7. Piekla som pri 170 °C asi 25-35 minút :)
  8. ENJOY! 
Približné výživové hodnoty na 1 kocku:
142 kcal
21 g Sacharidov
4,4 g Tukov
3,7 g Bielkovín 


 

Komentáre