Fazuľové nadýchané brownies s kokosovým krémom

Fazuľový kolááč. Jop, po mrkvičke prišla fazuľa. #neverstopexploring 
Na tento koláčik som sa tešila celý týždeň, že ho spravím. Hlavou mi behalo, čo všetko do neho hodím a aký by mal byť. Mojim cieľom bolo, aby bol nadýchaný a nie "zgrcnutý". Origoš brownie by mal byť taký hutný, ale to nie je podľa mojho gusta. Takže po tom, ako som vložila koláčik do trúby som chodila okolo neho a čakala. No a keď som videla, že koláčik rastie, srdiečko mi poskočilo a nemohla som sa dočkať kým ho vytiahnem. A potom wualáá, koláčik bol nadýchaný, jemný a na jazyku sa rozplýval.A ako bonus bola aj šťastnáá Saška. A to chce(m)š! :D
Druhý moj hókus pókus bolo použitie kokosového mlieka namiesto smotany na šľahanie. Z hľadiska obsahu tuku a tak to asi nie je o nič lepšie, ale.... Asi je to zdravšie. ASI. No a chutí to kokosovo,takže jasná voľba.... a keďže nie sme žiadni prívrženci - raw, vegan, vegetarian, paleo, no diary- tak som dala do krému ešte Lučinu a tvaroh. #nohate Aby ho bolo viac. a Saška mohla potroške ochutnávať.  NO, z tohto koláčika som úplne nadšená, takže by som tu mohla písať oslavné básne ešte dĺĺĺĺhooooo, tak idem radšej už na ten recepis :)




RECEPT:
na cca 35 koláčikov o veľkosti 4x4 (ja som mala 30 koláčikov plus nejaké odrezky, keďže som nešika:D)

Cesto:
  • 400 g červenej fazule (ja som mala z konzervy)
  • 5 vajec "M"
  • 40 g trstinový cukor
  • 50 g horkej čokolády (ja som mala 50% Ritterspot)
  • 50 ml mlieko
  • 40 g kokosový olej (alebo 82% maslo)
  • 20 g holandské kakao
  • 1/2 prášku do pečiva
  • 1/2 ČL škorice
Krém:
  • 1 konzerva kokosového mlieka (min 82%)
  • 120 g Lučina
  • 250 g tvaroh
  • 50 g med
Postup:
  1. Najprv som si dala kokosové  mlieko do chladničky, ideálne cez noc, aby sa mi navrchu usadila tuková vrstva a tá voda zostala dole. 
  2. No a vrhla som sa na prípravu cesta. Fazule z konzervy som opláchla vodou, dala do mixéru a spolu so žĺtkami a cukrom som ich rozmixovala. Vznikla mi taká trošku penovitá hmota. 
  3. K tejto hmote som primiešala kakao, rozpustený kokosový olej, prášok do pečiva a škoricu. 
  4. V malom hrnci som si dala variť mlieko. Kým sa mi uvarilo, so štipkou soli som si vyšľahala bielka do tuhej peny (no proste aby nepadli na hlavu). 
  5. Potom som do teplého mlieka vhodila nalámanú čokoládu a miešala až kým sa nerozpustila.
  6. Nechala som vychladnúť na izbovú teplotu a potom som čokoládu s mliekom primiešala k fazuľovému cestíčku a poriadne premiešala. 
  7. Potom som už len zľahka primiešala bielka, aby mi cesto zostalo nadýchané. Na plech vystlaný papierom na pečenie som vyliala cesto a dala piecť o trúby predhriatej na cca 180 °C a piekla com cca 35 minút. Treba to ale odsledovať, každá rúra je iná. Po upečení som koláčik nechala chvíľu v pootvornej rúre aby nemal taký veľký teplotný šok, a potom som ho nechala vychladnúť pri izbovej teplote. 
  8.  Zatiaľ som si pripravila krém. Je to neskutočne easy. Všetko som si nahádzala do nádoby a vyšľahala. Dala som to ešte schladiť do chladničky aby trošku stuhol a lepšie sa s ním pracovalo. 
  9. No a potom som už len vychladnuté cesto nakrájala na kocky a na vrch nanášala cukrárskym vreckom s ozdobnou špičkou krém a dozdobila jahodami a rozdrtenými madľami. :)
Približné výživové hodnoty na 1 malú koc(k)očku:

80 kcal
5,5 g Sacharidy
4,5 g Tuky
3,5 g Bielkoviny

To nadýchané cestííčko. #happysaška



Komentáre