Mini čokládová tortička bez múky

Túto tortičku som vykúzlila preto, že mi zostala plnka z tartaletiek. Aneb, Saška má ten najlepší odhad na svete. #somneodhadla. No a tak som si teda povedala, že si spravím krásne cestíčko v pomeroch ako na piškótové cesto ale namiesto múky pridám kakao. Že to budem pomaličky piecť a že mi snáď pekne napuchne. #takurčite No, tak som to rozdelila do dvoch foriem, dala do trúby piecť na 160 °C a keď som to išla asi po 20 minútach skontrolovať, rúra bola na 250°C. Aneb, mamča rulez. Ale našťastie to asi nebolo dlho, takže cesto to prežilo a bolo chutňučké kakaové. A inak je to úplne minitortička. Taká na 4 porcie. Má viac tuku, keďže je tam aj smotana, aj horká čokoláda... takže naozaj len tú štvrtinku na jednu porciu ;)


RECEPT:
Na minitortičku o priemere 12 cm:

Korpus:
  • 2 vajcia
  • 2 PL ( 40 gr ) cukor
  • 2 PL mlieko
  • 2 PL kokosový olej
  • 2 PL kakao
  • 1 ČL prášok do pečiva
Plnka:
  • 1 väčší banán
  • 125 g tvaroh nízkotučný
  • 100 g cream cheese
  • 40g med
  • 100 g smotana na šľahanie (33%)
  • 50 g horká čokoláda (min 50%)
Postup:
Korpus:
  1. Vajíčka som si rozdelila na bielka a žĺtka. Bielka som so štipkou soli vyšľahala do hustej peny.
  2. K žĺtkam som zašľahávala mixérom postupne cukor, kokosový olej, mlieko a kakao zmiešané s práškom do pečiva.
  3. Z žĺtkovej zmesi som jemne zľahka primiešala bielka.
  4. Cesto som rozdelila do dvoch foriem vymastených maslom a vysypaných múkou a dala som ich piecť do trúby origoš 160°C cca 20-30 minút.
  5. Potom som ich nechala chvíľu vychladnúť vo forme, následne som ich vybrala z formy a nechala vychladnúť úplne.
 Plnka: 
  1. Na plnku som si vyšľahala dokopy tvaroh, med, cream cheese a 50 ml smotany na šľahanie. Krém som dala do chladničky a pripravila si ganache.
  2. Na ganache som 50 ml smotany na šľahanie zohriala skoro k varu, potom pridala nalámané kúsky čokolády a miešala do rozpustenia. Nechala som vychladnúť na kuchynskej linke a potom som to dala chladiť ešte do chladničky. 
  3. Keď som mala obidve časti plnky studené - krém aj ganache, do krému som pomaly zašľahávala šlahačom ganache a vytvoril sa mi straciatella efekt. 
Skladanie tortičky:
Keďže som mala len dva korpusy, plnku som dala pomocou cukrárenského vrecka (ide to aj bez neho) na prvý korpus, naň som ešte do stredu poukladala zopár koliečok banánu a prikryla korpusom. Na vrch som dala znova zopár koliečok banánu, plnku a potom už len dozdobila podľa toho, čo som doma našla. U mňa to boli ešte zvyšky plnky, banán, ríbezle, moruše a orechy.
Už len schladiť nachvíľu do chladničky a bude to tip-top akurát do pusy :)

Približné výživové hodnoty na 1 porciu (1/4 celej tortičky):
373 kcal
30 g Sacharidy
13,7 g Bielkoviny
31,3 g Tuky



 

Komentáre