Slaný kiš s hlivou ústricovou

Pôvodne som s týmto receptom nechcela vyjsť na povrch, pretože to bol len tak rýchlo zbúchaný slaný koláčik štýlom čo máš doma a čo sa k sebe hodí. Ale! Ten koláčik zvládol cestu až na Kľak #odvážnykoláč kde ukázal, že je aj celkom fotogenický a tak mi prišlo škoda nepodeliť sa o tento zážitok. Aspoň o ten z fotky. #mnesapáči No a keď už tu bude fotka, tak aj nejaký ten návod k tomu. Ak ho dobre dochutíte soľou a korením, koláčik bude orgazmický chutnučký a výživný. Takéto slané koláčiky sú ideálne na túry alebo nejaký výlet, kedy to iba hodíš do sáčku a ideš. Nemusíš ťahať naspäť žiadne krabičky. #tochceš 




RECEPT:
 
Na cca 3 kiše s priemerom asi 12 cm:

Cesto:
  • 70 g špaldovej múky
  • 70 g ovsené vločky
  • asi 200 ml acidofilné milieko
  • soľ
Plnka:
  •  1 menšia cibuľa
  • 1 PL kokosový olej
  • cca 200 g hliva ustricová
  • 2 vajcia
  • 3 PL kyslej smotany
  • 2 PL hrášok
  • 1/2 cukety
  • soľ
  • čierne korenie
  • bylinkové korenie
Postup:
  1. Na panvici som si pripravila hlivy. Na panvicu som hodila olej, nechala rozpáliť a potom som tam opiekla cibuľku do zlatova. Prihodila nakrájané hlivy, dochutila soľou, korením a bylinkami a nechala dusiť pod pokrievkou cca 10 minút. Potom som ich nechala vychladnúť a zatiaľ som si spravila cesto.
  2. Na cesto som len jednoducho všetko zmiešala. Vznikla mi taká hmota, ktorá sa dala dobre ucapkať do formy na pečenie. Tú som si predtým ale ešte vymazala kokosovým olejom (alebo maslom). Cesto som popichala vidličkou a dala piecť do rúry predhriatej na 180 °C cca 10 minút, po vybratí z rúry som ho nechala vychladnúť. 
  3. Medzitým som si pripravila plnku a to opäť tak, že som všetko zmiešala. Hlivy z panvice, vajíčka (surové samozrejme) , hrášok, smotanu, soľ a koreniny. No a potom so to už len vyliala na predpečené cesto a piekla znova na 180 °C cca 20 minút.

Približné  výživové hodnoty na jeden kiš:

340 kcal
40 g Sacharidy
14,5 g Bielkoviny
14 g Tuky





Komentáre