Datlové/Makové cukríky [kokyna]

Tieto cukríky som si/nám spravila preto, aby sme nevyjedali kadejaké blbosti. Cukor je smrrrrť. Chcela som niečo malé, niečo len pod jeden zúbok. Takéto ďatlové vecičky sa väčšinou robia do guliek. A aj keď #lubimgulky, chcelo to trošku inovácie a trochu zmeny. Aj malá zmena stačí a som z toho happy jak dva grepy... No ok ... ja len že sa  mi ten nápad s cukríkmi páči. #nonarcis. Navyše mi pripomínajú také tie Jojo lékorky. Chutiť tak síce nechutia (chutia ešte lepšie) ale to neva. 
Dokonca sú aj  raw, vegan, glutenfree laktofreee a neviem čo ešte všetko :D.
Využitie: na zobkanie pri učení - IDEÁL. Na výlety - IDEÁL. Na svačinu - IDEÁL. Na energiu pred cvičením - IDEÁL. Na doplnenie energii po cvičení #nejsmelemry - IDEÁL. To chceš! :D


RECEPT:

Datlové kokyna
Na 54 kociek o veľkostii 2x2:
  • 200 g datlová pasta (alebo datle namočené min. 30 minút vo vode)
  • 90 g kokos
  • 20 g kakao
  • 3 PL voda
  • štipa škorice
  • štipka soli
  • štipka vanilky
 Postup je taký jednoduchší že nič jednoduchšie asi nie je. Do mixéru som dala datlovú pastu (poprípade datle namočené vo vode cca 30 minút), kokos, kakao, štipku soli, štipku škorice, štipku vanilky a všetko som trošku pomixovala. Potom som pridala ešte vodu a mixovala ďalej. Keď mi vznikla hmota, ktorá nebola úplne spojená ale bola lepkavá, prehodila som ju do misky a tam ju rukou spracovala do jednej guče. Potom som túto hmotu preniesla do formy na chlebík vystlanú fresh fóliou a pekne ju rozložila na celú plochu. Hmotu som dala zachladiť aspoň na pol hodinu do chladničky a potom som ju nakrájala na 2x2 cm kocočky. Áno, pravítkom som to merala :D

Tip:
Môžeš pridať napr. sušené hrozienka, ľanové semiačka, slnečnicové semiačka, tekvicové semiačka, oriešky... fantázii (a špajzi) sa medze nekladú :) Potom len treba ubrať na kokose. 

Makové kokyna
na cca 54 kociek o veľkost 2x2:
  • 150 g sušené slivky
  • 100 g mletý mak
  • kôra z citrónu (bio)
  • 1 PL citrónovej šťavy
Postup je ten istý. Všetko som dala do mixéru a zmixovala. Potom som to namačkala do formy s fresh fóliou a dala do chladničky. A potom som pravítkovala... :) 

PS: Nespapajte ich všetky naraz, podeľte sa! :) 

Výživové hodnoty na 1 cukríček:

Datlový:
20,6 kcal
2,6 g Sacharidy
0,3 g Bielkoviny
1 g Tuky

Makový:
14,1 kcal
2 g Sacharidy
0,4 g Bielkoviny
0,5 g Tuky




Komentáre