Makovo-banánové kocky


Tieto kocky vznikli tak z núdze cnosť. Mali sme doma prezreté banány, tak som z nich niečo stvorila. Vôbec to nie je to, čo som si zo začiatku predstavovala, ale je to dobrý snack namiesto horalky. Pôvodne to malo byť niečo, kde budú len banány, mak, citrón a malo to byť nepečené. Al nemalo to takú štruktúru ako som si predstavovala, tak som tam ešte čo-to popridávala.
Kocky sa dajú samozrejme na vrchu ešte nejako dozdobiť (napr. tvarohom zmiešaným s medom, čokoládovou ganache, džemom a kokosom...) No a čo je super dôležité, neobsahujú žiaden pridaný cukor a výnimočne ani med. Použila som len banány a odmerku vanilkového proteínu. Ten proteín sa dá ale úplne vynechať. Ja som to tam šupla aby to malo čo-to bielkovín. A trošku to chytilo vanilkový nádych. 😊

 
Recept:
Na 13 kociek o veľkosti 4x4:
  • 280 g zrelé banány (cca 3 kusy)
  • 100 g mletý mak
  • 25 g vanilkový proteín (možno vynechať)
  • 50 g ovsené vločky jemne mleté
  • 50 ml acidofilne mlieko
  • 1 vajce
  • ½ ČL sódy bikarbóny
  • Štipka soli
Postup:

Banány som si rozmixovala na kašu a zmiešala som s acidkom a vajcom. Túto hmotu som pridala do misky, kde som si zmiešala mak, proteín, vločky, sódu bikarbónu a štipku soli. Vymiešala som polotekuté cesto. To som vyliala do formy vystlatej papierom na pečenie. Ja som použila obdĺžnikovú formu na chlebík. Môžete použiť napríklad menšiu štvorcovú formu. Piekla som v rúre predhriatej na 180 °C cca 35 minút, kým mak s banánmi pekne rozvoniaval po dome. 😊

Výživové hodnoty na 1 koc(k)očku:


92,2 kcal
9,1 g Sacharidy
4,5 g Bielkoviny
4,2 g Tuky


Komentáre