Myslí mi to tyčinky / Nepečené

Ďalšie zo série #nehoráznefit. Fit musli, myslí, mysli, muesli tyčinky. Tentokrát som spravila znova niečo rýchle. A znova niečo sladké. #Milujemesladké. Ako sladidlo som použila datle a med. Pôvodne som chcela bez medu, ale nebolo to ono. Med tomu dodá "tú" chuť. Takže som tam prišupla aj medík, všetko šupla do formy, dala zachladiť o chladničky, nakrájala a bolo. Už som dlho v obchodoch neokukovala musli tyčinky, takže už ani neviem čo všetko (aké srajdy) obsahujú. Ale! Tieto sú stopercentne mňamózne a bez rafinovaného cukru a glukózovofruktózového sirupu a konzervantov a taaak...Jednoducho nič nechutí lepšie ako niečo, čo si spravíš doma podľa svojho gusta. #Múdraveta #Podporujemdomácuvýrobu.


 
RECEPT:
na 10 kusov:
  • 200 g ovsených vločiek
  • 30 g slnečnicové semiačka
  • 30 g ľanové semiačka
  • 50 g sušené hrozienka
  • 30 g zmes orechov
  • 100 g sušené datle
  • 50 g včelí med
  • kôra z 1 citróna
  • 2 ČL citrónovej šťavy
Datle som si namočila asi na pol hodinku do vody, aby sa mi dali lepšie rozmixovať. Datle som rozmixovala a pripravila som si takú datlovú pastu. (Vodu som nevyliala, dá sa použiť napríklad do smoothie alebo do ovsenej kaše.)
Na panvici som si nasucho opražila ovsené vločky, všetky semiačka a orechy. Keď bolo všetko dozlatova opečené a krásne rozvoniavalo (nie prihoreto :D), tak som si to preniesla do misky. Potom som pridala datlovú pastu, med, citrónovú šťavu a citrónovú kôru. Všetko som zmiešala do pevnej hmoty. Ak by bola hmota veľmi sypká, treba pridať trošku vody.
Hmotu som si preniesla do formy na chlebík, ktorú som si vystlala papierom na pečenie. Hmotu som natlačila do formy, uhladila a dala zachladiť na noc do chladničky. 
Potom som krájala na tyčinky. Skladujem ich v dóze v chladničke. Myslím si, že dva týždne minimálne vydržia, neviem to však isto, pretože u nás sa nikdy tak dlho neohrejú. Kde len môžu byť?

Približné výživové hodnoty na 1 tyčinku: 
165 kcal
23,1 g Sacharidy
4 g Bielkoviny
5 g Tuk

Komentáre