Kakaovo-tvarohová zebra s višňami

Po skúškach už je konečne čas. Čas robiť niečo iné ako od rána do večera tlačiť do hlavy kaleráby. Alebo teda asi vedomosti no. #šprt 
Vymyslela som si koláčik inšpirovaný zebrou. Už to nie je žiadna novinka, tieto zebrové torty už obleteli celý internet. 
Spojila som kakaové cesto spolu s tvarohom, pridala zavárané višne bez cukru zo soľou, ktoré mám ešte v zásobe a vrhla sa na pečenie.

RECEPT:
na cca 16 ks, forma s priemerom 26 cm:
Hnedé cesto:
  • 150 g celozrnná špaldová múka
  • 30 g kakao
  • 3 vajcia
  • 70 g trstinový cukor
  • 40 ml repkový olej
  • 100 ml šťava z višní
  • 1/2 prášok do pečiva
Tvarohové cesto:
  • 300 g tvaroh
  • 2 vajíčka
  • 50 g trstinový cukor 
POSTUP:
Hnedé cesto:
  1. Bielka som si oddelila od žĺtkov, bielka vyšľahala do peny a žĺtka vyšľahala s trstinovým cukrom.
  2. K žĺtkam som postupne pridala olej, šťavu z višní, kakao, múku, prášok do pečiva a vymiešala. 
  3. K zmesi som opatrne primiešala bielka.
Biele cesto:
  1. Tvaroh som si zmiešala s cukrom a vajíčkami. Všetko.
  2. Do vymastenej a vysypanej tortovej formy som do stredu dala dve lyžičky hnedého cesta, potom dve lyžičky bieleho cesta a pokračovala kým som neminula všetko cesto.
  3. Piekla som pri 170 °C cca 25-30 minút.
  4. Nakrájala som na 16 kúskov a podávala.
Priližné výživové hodnoty na 1 ks:
143 kcal
19 g Sacharidy
5,2 g Tuk 
6,4 g Bielkoviny 

 

Komentáre