Gaštanovo-pudingová tortička



Tento krát som piekla tortu pre seba, na svoju oslavu. Ale aj tak, #still18. A to myslím vážne. Nechápem kde sa berú tie roky :O
Použila som na mňa až moc spracovaných surovín (na niekoho bežné suroviny). Vychádzala som totižto zo surovín, ktoré sme mali doma a recept som im prispôsobila. Preto som použila niečo ako produkt orechová posýpka (obsahuje orechy, cukor, strúhanku, nejaký škrob....), Zlatý klas, gaštanové pyré (72 percent, zvyšok cukrr). ALE aj tak si myslím, že tortička sa celkom podarila. Teda, som celkom nadšená z toho cesta.... malo úžasnú štruktúru a bolo chutné, vôbec nie vysušené :) a čo som ešte viac rada, že plnka držala a celá torta nepopadala ...

 
RECEPT
na malú vysokú tortu o priemere 18 cm (cca 8-12 porcií)

Korpus:
  • 350 g hladká špaldová múka
  • 150 g orechová posýpka
  • 200 g trstinový cukor
  • 6 vajec
  • 3 PL repkový olej
  • 15 PL voda
  • 1 prášok do pečiva
Plnka:
  • 1 zlatý klas
  • 600 ml mlieko
  • 20 g trstinový cukor
  • 340 g gaštanové pyré
  • 200 g tvaroh
  • 1 ČL citrónová šťava
  • domáci džem - ja som mala ríbezľový (kyselkavý)
POSTUP:
Korpus

  1. Oddelila som si žĺtka od bielkov a bielka vyšľahala do peny. 
  2. K žĺtkam som postupne primiešala (mixérom) trstinový cukor, vodu a repkový olej. Nakoniec som pridala múku zmiešanú s práškom do pečíva a s orechovou posýpkou.
  3. Opatrne, jemne a zľahka som prišmiešala k žĺtkovo-múkovej zmesi sneh z bielkov.
  4. Cesto som rozdelila na dve časti a piekla v dvoch formách. (ja som to piekla po sebe, lebo mám len jednu formu)
  5. Piekla som v teplovzdušnej trúbe na 150 °C cca 45-50 minút. #radšejpomaly
Plnka 
  1. Uvarila som si puding o zlatého klasu, 20 g trstinového cukru a 600 ml mlieka. Prikryla som ho potravinárskou fóliou (aby sa nevytvorila taká kožka na povrchu) a nechala ho vychladnúť.
  2. Šľahačom som vyšľahala dokopy uvarený a studený puding, gaštanové pyré, tvaroh a citrónovú šťavu. Cukor som už nerpídávala, lebo mi to prišlo už dosť sladké z pyré a z pudingu.. ALe kto chce, nech sa páči, teraz je tá vhodná chvíla. (Ideálne práškový cukor, nech to nechrumká pod zubami :D)
  3. Krém som dala zachladiť.
Staviame tortu
No a teraz som si už len obidva korpusy rozrezala na polovicu ( takže som mala 4 korpusy). Postupovala som tak, že som si najskôr na okraji spravila rez a potom som pokračovala dovnútra.
Postupovala som asi takto:
  1. plát korpusu
  2. džem
  3. plnka
  4. plát korpusu
  5. džem
  6. plnka
  7. plát korpusu
  8. džem
  9. plnka
  10. plát korpusu
  11. džem
  12. plnka - záverečne som ju uhladila
Plnku som ešte pekne uhladila aj po krajoch. Na vrch som dala čokoládovú ganache (80 g horká čokoláda + 80 g 33% smotana na šľahanie - smotanu zohriať, odstaviť, pridať čokoládu, nechať rozpustiť a je to)
No a nakoniec som zdobila. :)




Komentáre