Torta s tekvicovým džemom /vegan/

Pri objavovaní a posúvaní sa ďalej som narazila na vegánstvo - vegánske koláče a torty. Pre mňa bola a ešte aj stále je obrovská výzva spraviť tortu, ktorá bude nadýchaná, vláčna, jemná, chutná a bez vajíčka a mliečnych produktov. #challengeaccepted
Nehovorím, že vegánstvo je spôsob, ktorým by sa mali stravovať všetci. Zároveň ho ani neodsudzujem a dokonca mi niekdy celkom fajn padne ľahšie vegánske jedlo. #challengeacceptednr2
Keď som rozmýšľala nad tortou a plnkou do nej, plnky z kokosového mlieka a tofu mi neberú. Ako ďalší ma napadol džem... džem z tekvice :) No a tak vznikla jesenná tortička s úžasnou farbou. Jo a samozrejme je vláčna, nadýchaná, jemná a vlastne všetko to čo som už písala hore :) Čo viac si priať? :) kilo arašidového masla?







RECEPT:
na tortovú formu o priemere 18cm (8ks):
  • 220 g špaldová múka hladká
  • 102 g trstinový cukor
  • 250 ml voda
  • 5 g ľanové semiačka
  • 5 g chia semiačka
  • 15 ml citrónová šťava
  • 40 ml olej repkový
  • 6 g prášku do pečiva
  • 5 g sóda bikarbóna
  • 1 ČL vanilka
  • 300 g tekvicový džem (recept tu)
  • 55 g datle/datlová pasta
  • 50 g uvarená tekvica
POSTUP:
  1.  Do misky som si naliala vodu a zamiešala s citrónovou šťavou. Pridala som ľanové a chia semiačka a nechala odstáť 5-10 minút.
  2. V druhej miske som si zmiešala múku, cukor, prášok do pečiva, vanilku, sódu bikarbónu.
  3. Pridala som olej a vodu s citrónovou šťavou a semiačkami.
  4. Cesto som vymiešala a rozdelila na dve polovice a piekla v 2 tortových formách pri teplote  180 °C 25-30 minút.
  5. Cesto som po vychladnutí natrela džemom. 
  6. Na vrch som si pripravila "polevu" tak, ž som rozmixovala uvarenú tekvicu s datlovou pastou. 
  7. Tortu som ozdobila a nechala zachladiť. 




Približné výživové hodnoty (celá torta/ 1ks):

1841 kcal/230 kcal

321g /40g Sacharidov
27,7g /3,5g Bielkovín
49,5g /6g Tukov

Komentáre