Kakaové sušieny s trstinovo-citrónovým cukrom

Už zostáva menej ako týždeň do Vianoc a ja som si ešte vianočného pečenia ani neužila. #stayšprt.  Ale aspoň jedny sušienky som spravila. Už sú ale neni. :( Sú (boli? budú?) sladené ďatlami a na vrchu trstinovým cukrom. Pridala som tam aj citrónovú kôru, ale tá moja bola nejaká naprd divná tak to nebolo cítiť. Fňuk. :( Každopádne to nič nemení na tom, že s cestom a štruktúrou sušienok som bola nadmieru spokojná. Vytešovala som sa z nich, že sú na skus chrumkavé a v strede mäkké. Teda aspoň podľa môjho vkusu. A ostatným tiež chutili. Teda, ak neklamali a v rámci vianočnej nálady mi nechceli spraviť radosť. #todúfamalenie! #slušnétojealepeknénie! #neverdothatplease. 
A sladké sú. A dobré sú. A zdravšie sú. A vegánske sú. Ale mlieko sa dá použiť aj normálne. Keby to náhodou niekomu netrklo. Náhodou.



RECEPT:
na cca 24 kúskov:
  • 200 g špaldová múka hladká
  • 140 g datle/ datlová pasta
  • 30 g lieskovce
  • 20 g kakao
  • 70 ml ryžové mlieko
  • 60 ml olej
  • 1/2 ČL prášku do pečiva
  • 1/2 ČL sódy 
  • 1 ĆL škorice
  • štipka soli
  • citrónová kôra
Ako prvé som si vymixovala datlovú pastu/datle s lieskovcami, kakaom a polovičkou mlieka. Mlieko som pridávala pomaly aby to necákalo kade tade. V druhej miske som si zmiešala múku, škoricu, prášok do pečiva, sódu, štipku soli. K zmesi z mixéru som postupne priliala zvyšok mlieka a olej a dobre premiešala do mierne tekutej zmesi. K tejto zmesi som primiešala múkovú zmes a vypracovala hutné, dobre spracovateľné cesto. Tvorila som guličky, ktoré som obalovala v trstinovom cukre zmiešanom s citrónovou kôrou (s práškovým trstinovým je to ale väčšia topka!). Guľky som uložila na plech vystlaný papierom na pečenie a vidličkou trošku pritačila. Piekla som v trúbe vyhriatej na 200 °C cca 15-20 minút, treba to odsledovať! #lubimgulky #keepitsimple #lubimpiecť. Enjoy!




Komentáre